Jan 23, 2009

supplier bankrap. gua simpati

Fundo Wheels bankrupt

Fundo Wheels at Hoeyanger, maker of tire rims for European auto makers has been declared bankrupt, mainly due to the global financial crisis, and 350 workers will most likely lose their jobs.

Fundo Wheels have developed and manufactured aluminum tire rims for auto makers Volvo, Saab, Audi, VW, og BMW.

The owners are still looking for fresh capital, and according to NRK, the DnB NOR bank has secured operations for another month, in order to complete orders to Volvo and Audi.

Sumber Norway Post

Notasemut: Fundo Wheels Norway ni salah satu supplier kompeni gua. Tu je. Takde kena mengena dengan Rosmah.

Jan 22, 2009

super limo

Limo paling selamat?


Gua sama tinggi dengan side mirror je kot..


Pintu kereta ke pintu bilik kebal?


Ini bukan gambar orang kerdil..


Sumber Autoblog (klik kat gambar kalau rasa nak beli)

zionis di langkawi

Zionis bertindak menutup jalan ke Sekolah Rendah Islam Darul Ulum (SRIDU) Langkawi sejurus selepas kekalahan Barisan Nasional pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu baru-baru ini. Nampak pagar sekolah kat hujung jalan tu?

Cakap banyak tak guna. Lahabau yang menutup jalan ni gua rasa bukan orang. Dah lebih ke perangai setan. Oh ya. Bukan cina. Bukan india. Tapi zionis ini adalah melayu umno.

Kalau macam ni bukan saja pengundi muda. Budak budak sekolah pun meluap luap benci dekat umno zionis. Percayalah cakap gua.

Sumber dari Harakah.

Jan 18, 2009

kepurusan prk parlimen kuala terengganu




Tadi malas tulis sebab hati panas.

Sekarang malas tulis sebab semua dah tau.

Syukur alhamdulillah.

Malam ini gua tidur senyum.

Tapi senyum tak lama.

Gua teringat saudara di Gaza.










Jan 17, 2009

ezam layak ke tanjung rambutan

Cabaran Ezam itu sekaligus membuka episod baru perang Ezam dengan pemimpin PAS itu selepas perangnya dengan Anwar sejak beliau keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan sertai UMNO.


Teruskan dengan temuramah sya~reformis dengan Dato Husam.Pada 16/01/2009..jam 11.30 pagi.di Losong Masjid K. Terengganu.

TUDUHAN dari Ezam :

Saya cabar Husam datang Kuala Terengganu jawab tuduhan kata saya masuk UMNO kerana nak cari makan. Di ada dua malam atau dua hari ( dari Rabu malam) jawab cabaran saya- Ezam


Jawapan Dato Husam :

Saya dah ada disini!! Saya bukan tuduh, saya cuma kata biasanya orang yang masuk UMNO ni carik makan la. Dulu dia berjuang menentang RASUAH dan PENYELEWENGAN tapi kita tak lagi dengar dia bersuara menentang RASUAH dan MENYELEWENG.
TUDUHAN dari Ezam :
Ezam yang mengakui berkawan baik dengan Husam berkata, beliau bertemu pemimpin PAS itu selepas buat keputusan keluar dari PKR tidak lama dulu malah orang pertama yang dimaklumkan secara peribadi mengenai perkara itu.


Jawapan Dato Husam :
Memang la dia nak cuba guna alasan untuk masuk,saya nak cakap apa dia memang nak MASUK!Kita sebagai Pejuang tak boleh bersangkut dengan orang,esok-esok TUHAN akan tanya kita sendiri..Bukan tanya orang tu orang ni,semata-mata keputusan dibuat bedasarkan diri dia sendiri,makna TUHAN akan tanya tu sorang-sorang.

TUDUHAN Ezam :
" Pada malam ini, saya nak bagi tahu, dengan lafaz ' Wallahi, Wabillahi, Watallahi' saya beritahu Husam bahawa saya nak tinggalkan Anwar kerana ada beberapa perkara yang dilakukan oleh Anwar secara peribadi dan politik yang saya tak boleh terima sebagai orang Islam.
Sya bertanya : Ezam telah bersumpah apakah Dato juga akan bersumpah ?

Jawapan Dato Husam : Orang yang bersumpah ini merupakan orang yang tak ada keyakinan diri.Dia tak percaya apa yang dia kata tu betul atau tak.Kalau dia yakin apa yang dia katakan itu benar maka TAK PERLU sesiapa bersumpah.


TUDUHAN Ezam :
Menurut Ezam, sebagai kawan dan pemimpin PAS yang dihormati, beliau bertemu Husam untuk memberitahu keputusannya keluar Keadilan.
"Nak tahu apa jawapannya?, Saya cabar dia nafikan. Anwar saya tak mahu cabar dia, kerana saya tahu, mana dia mahu. Tapi saya cabar Husam nafikan…nak tahu apa jawapannya, Husam kata " kita pun tahu ( perangai Anwar) tapi sebab politik, kita nak pakai dia, kita nak tunggang dia," katanya.

Jawapan Dato Husam :
Bagi saya,saya lebih menghormati Dato Seri Anwar.Bagi saya Dato Seri Anwar Ibrahim lebih berprinsip dari ezam.

TUDUHAN Ezam :
Dalam ceramahnya itu beliau kemudiannya mencabar Husam menafikan kata-katanya pasal PAS nak tungang Anwar itu sebelum habis tempoh berkempen pada pilihan raya kecil parlimen Kuala Terengganu 17 Januari ini.
Katanya, kalau perkara itu tidak selesai selepas 17 Januari, beliau akan ' pusing keliling' seluruh Kelantan selepas pilihanraya kecil Kuala Terengganu untuk berdepan dengan Husam.

Jawapan Dato Husam :
Dia (Ezam) memang TOKOH yang hebat,saya tak boleh tandingi dia.Saya hanya orang biasa.

Sya bertanya :
Adakah Dato Menafikan segala Tuduhan yang dilemparkan oleh Ezam ?

Jawapan Dato Husam :
Saya pun tak dengar apa yang dia cakap,tuduhan itu pun saya tak perasan.Yang dia kata saya kenal Dato Seri Anwar Ibrahim,memang saya kenal!!Saya mengenali Dato Seri kerana prisipnya dan ketokohannya dalam politik.
Secara Rumusan tiap-tiap orang ada MARUAH dia sendiri,ada integriti dia sendiri dan istikomah.Kalau dulu dia mengatakan UMNO tak bagus,sekarang dia kata bagus jadi dia hilanglah integriti dia.Dulu dia kata Dato Seri Anwar Ibrahim bagus,sampai dia kena tahan ISA,pastu dia kata Dato Seri tak bagus.Macam mana dia kata dulu bagus sekarang tak bagus!Ini orang yang integritinya menurun.

Sya bertanya : Bagaimana kalau dia ingin berdepan dengan Dato ?
Jawapan Dato Husam :
Saya harap Ezam keluar dari UMNO dan masuk semula ke dalam PAKATAN RAKYAT,Buat apa lagi duduk dalam UMNO!!!
Sekian temuramah Sya~Reformis dan Dato Husam Musa Pagi tadi.Bagi aku ini jelas apa yang cuba dimainkan oleh Ezam hanyalah untuk mencari nama dan PUBLISITI murahan sempena kempen beliau di K.TERENGGANU.




NOTE Sya~Reformis berkata : Buat Ezam tak payah susah - susah pusing satu KELANTAN nak cari Dato Husam,kalau berani pergi sahaja ke RUMAHNYA dan KEPEJABATNYA!!Jangan kerana banyak cakap tapi apa pun tak boleh pakai.Dato Husam membuka pintu untuk Ezam masuk semula ke Pakatan Rakyat...so Ezam Fikir-Fikirlah!!!

sumber sya-reformis

Jan 16, 2009

polis dan vvip punca kemalangan

VVIP Menyebabkan Kemalangan 13 Kereta di Kuantan ! (berita semalam)

Akibat kerakusan seorang polis escort menteri yang menahan kenderaan membabi-buta, bagi memberi laluan kepada VVIP menyebabkan sebuah kemalangan besar berlaku. Kemalangan ngeri tersebut melibatkan 13 kenderaan dan 2 daripadanya terbakar.

Kemalangan ini menyebabkan kerugian yang amat tinggi dan tidak sepatutnya berlaku sekiranya polis escort terbabit mengutamakan keselamatan orang ramai. Tindakkan polis itu juga mencerminkan nyawa VVIP jauh lebih bernilai dari nyawa orang kebanyakkan.

Menurut Sumber, VVIP tersebut berkemungkinan adalah Najib.

Gambar akan disiarkan kemudian oleh sumber yang merupakan salah seorang mangsa yang terselamat. Polis itu juga dimaki oleh mangsa tanpa balas.



Jan 13, 2009

pengumuman tko

MAKLUMAN TERKINI: Laman Web TKO telah ddos attack pada jam 12 tgh tadi (13 Januari 2009) dengan nilaian yang amat tinggi menyebabkan laman tersebut terhenti operasi. Serangan datang daripada pelbagai server termasuk Brazil, China dll. Anda boleh mendapatkan berita buat sementara waktu daripada laman UO atau Detikdaily.

Awas - TKO hanya mempunyai e-mel tranung2006@yahoo.com sahaja. Sebarang laman baru atau e-mel baru adalah perancangan penceroboh untuk mengesan forumer TKO.

- Cybershot

*Celaka umno serang forum tempat gua lepak lepak. Mula mula Harakah. Pastu TKO pulak!

dara untuk dijual

PEOPLE will sell anything online - old clothes, concert tickets, even cars.

But when skint student Natalie Dylan decided to auction her virginity, she attracted a lot more interest than a second hand motor.

In 2004, a lesbian student from the University of Bristol was said to have sold hers online for £8,400.



Ni jangan ada yang beli pakai duit rakyat sudah. Betul tak Najib Mongol?

Jan 12, 2009

bukan nip/tuck season baru


Apa yang tak kena dengan muka malaun ni?
Baca sini atau sini (versi cina)

Muka Rosmah jambatan tak siap tu takde orang nak study ke?

Jan 7, 2009

kuala terengganu berhantu


90 voters live in the same big house at No. 1089-A of Kg Kuala Ibai in Kuala Terengganu. SPR’s inconsistent house numbering format understates the number of voters in the same houses. Meanwhile, 453 voters are registered without house number (NoRumah) at a single locality, ie, Kg Gong Tok Nasek.
Background: Many voters in the same address


For more information, CLICK HERE


*woi SPR bangsat! lu orang buat kerja untuk rakyat ke buat kerja untuk umno zionis?