Aug 1, 2009

dari lensa semut. gerakan mansuhkan ISA!


Gua sampai awal. Senang nak parking. Lepak dalam kereta layan CD Rage Against The Machine kasi spirit naik.



Gua lepak minum di Restoran Jamek. Port cantik. Unit K9 bawak 2 ekor anjing. Tak sampai 15 minit, unit K9 balik. Mungkin khidmat anjing K9 tidak diperlukan sebab dah terlalu ramai anjing bertopi merah standby di situ.



Polis sedang memujuk orang ramai supaya bersurai. Nyaris kena tumbuk dengan brader sebelah dia yang pegang kamera tu.



Belum pukul 12 tengah hari otai otai dah kena tangkap. Cubaan melemahkan semangat para demonstran. Tapi gagal.



Rugi gua tak sempat snap masa FRU belasah sorang pakcik sampai luka luka, koyak rabak pakaian. Bangsat.



Keadaan di Dataran Merdeka. Monyet atas trak merah terpekik pekik minta kami bersurai.


Datang dari jauh untuk melihat Dataran Merdeka yang tak merdeka.

Gua join geng dari Masjid Negara pulak. Geng Masjid Jamek dah ubah haluan terus pegi ke Sogo.


Mula mula steady. Tapi lepas berpuluh das tembakan, gua tewas. Gua muntah. Tapi keluar air je sebab pagi tadi gua tak sarapan. Ramai adik adik kecil meraung, menangis. Lepas keadaan dah tenang gua tengok semua mata dah merah. Termasuk gua.


Sesi berlindung dan menenangkan diri selepas dihujani gas pemedih mata.


Nampak air je dari jauh. Sebenarnya ramai gila geng Masjid Negara teperangkap di sebalik semburan air puaka yang gua bersyukur sangat sangat gua tak kena.



Masa ni gua dah bergerak menuju ke Sogo pulak. Terjumpa geng sindiket. Si naga cakap polis tu tengah bancuh air sabun baru.



Gua perasan FRU buat kerja bodoh. Asap gas pemedih mata tu patah balik ke barisan FRU kat depan tu. Gua sengih tengok FRU balik ke trak masing masing dalam keadaan terbatuk batuk. Muka kelat. Cuci muka pakai air botol. Padan muka.


Gua syak brader ni ada asma. Teruk keadaannya. Ramai yang datang membantu.


Senyum yang tak berapa nak gembira mengenangkan masa depan negara yang kelam dan penuh dengan kezaliman.



Keadaan hampir tenang. Tapi masih kedengaran bunyi tembakan gas pemedih mata di lorong lorong tikus. Dan sesekali ketawa melihat polis beruniform lengkap berkasut kilat terhegeh-hegeh mengejar kumpulan kecil demonstran yang happening. Jerit je lebih. Lari terkepit kepit. Kah kah kah.

Siri demonstrasi ditamatkan dengan sesi mengeteh di port biasa, Pelita KLCC bersama-sama kutu Lipis yang dah siap siap nak pergi tengok konsert Amy Search malam ni. Gua tak pergi. Kepala dah berdengung. Esok pagi pagi kutu Tapah datang Bukit Cherakah ada 'game' paintball pulak. Arghh.


***************************

Hadiah istimewa dari FRU.


***************************

Laporan tergempar: Himpunan ratusan ribu Pro ISA yang menewaskan kumpulan Anti ISA.


Macam taik.


10 comments:

paiseh said...

steady lah brader..!!!
gua kirim semangat kat lu je lah. geng gua x dpt turun..

路見要鳴 said...

BROTHER!
HARI INI ,
I PUN DAPAT HIDIAH DARI FRU!
FRU- FUCK XXXXXX!

adam hassan said...

gua sempat post ngan baju je bro, gua tumpang gumbira sbb lu berkongsi ceritabetul ini

Luca De Ketiak said...

gua dan lepak ngan zaid ibrahim je. dia pun balik awal naik lrt.

gua lupa nak roger lu.. takpe, lain kali ada, gua join lu..

Luca De Ketiak said...

lu ckp lu muntah semalam kan? sure lu sakit tekak, sakit kepala semua kan? gua syak lu ada penyakit..

Apakah gejala virus H1N1?

Gejala jangkitan virus influenza A(H1N1) adalah serupa dengan gejala selesema bermusim (influenza-like-illness) termasuk demam; batuk, sakit tekak dan gejala lain seperti selesema, sakit badan, sakit kepala, badan berasa sejuk dan lesu. Terdapat juga individu yang dijangkiti virus ini mengalami cirit-birit dan muntah.

FdausAmad said...

Budak budak pro-isa tu apasal lu tak tolak saja mereka ke landasan LRT pasar seni tu?,memalukan LRT

Luca De Ketiak said...

"lu tak tolak saja mereka"

mcm mat skema baru nak belajar ckp "gua-lu" saja?

sEmut said...

misi seterusnya. permatang pasir!

Xenan said...

hehe..kool la bro.Maner lu rembat tear gas tuh.Nyesal wa tak carik2.

-geng masjid negara-

sEmut said...

gua amik masa dah nak balik. fru buat gila tembak dekat pintu masuk semua house.