Mar 20, 2009

kubur umno tapah

Gua cilok gambar dan petikan italic dari perakexpress

"Orang Melayu Tapah tak malu ka…tanah perkuburan pun disumbangkan oleh Ahli Parlimen MIC? Orang Melayu Tapah tak malu ka, tanah perkuburan yang diwakafkan puluhan tahun dulu…tiba-tiba dikatakan sumbangan Ahli Parlimen MIC?"

Gua sebagai budak Tapah dengan ini nekad akan bertindak vandal terhadap papan tanda tersebut dalam masa terdekat. Tapi bukan hari ini. Nanti la gua balik kampung. Sambil melawat pusara arwah adik gua dan saudara mara lain dekat situ (Pause: Al-Fatihah). Tau la apa gua nak buat. Nanti gua post kat blog ni.

Dulu masa sekolah rendah gua pernah tolong atok gua buat hiasan tulisan khat pada dinding masjid Tapah seberang sungai tu. Berbulan jugak baru siap. Tapi tak pernah pulak gua tengok atok gua tambah nama atau jawatan dia dekat bawah tu. Nama gua confirm la takde. Yang si paria MIC kroni Samy Vellu lahanat tu bila masa pulak sumbang tanah kubur untuk umat Islam Tapah? Betul bikin gua panas. Gua bukan rasis. Kalau rasis dah lama gua boikot kedai Ananda depan stesen bas tu. Huh!