May 10, 2009

semalam di masjid bandar tasik puteri rawang


"Ilmu itu penting.." Betul cakap DSAI. Sebenarnya dia nak perli orang umno bodoh tapi sebab dalam masjid, tiada perkataan keji yang digunakan. Gua caya sama lu. Macam isu di Perak, hanya orang bodoh yakni umno saja yang setuju dengan perlantikan speaker haram dengan cara samseng itu hari. Walaupun berada dalam masjid yang tenang, gua tetap rasa nak tumbuk zambry.




Dekat dalam ramai. Dekat luar pun ramai. Yang lepak dekat parking pun boleh dengar. Polis yang berkawal dekat tempat asal tapak perhimpunan (Puteri Central Park) je tak boleh dengar sebab mereka sibuk bercakap dengan nyamuk. Gua syak ada 5 - 6 orang kena denggi.




Satu di antara berpuluh budak budak yang turut sama mendengar ceramah umum semalam. Tapi dekat ujung ujung gua tengok dia dah baring di peha abahnya. Takkan abahnya nak baring di peha adik ni pulak.




Tua, muda, miskin, kaya, jauh, dekat, Islam, bukan Islam semua ada. Gua tak snap gambar di luar sebab malas. Alasan jujur dari gua yang dah penat bertempur dengan pihak polis semasa pusing pusing mencari lokasi ceramah sebelum tiba di masjid.




Air mineral percuma yang disediakan pihak penganjur selepas 30minit ceramah berlangsung. Barang free semua sedap.




Tiada seorang pun yang bergossip mengenai Akademi Fantasia.




Ceramah tamat pukul 10 lebih sikit. Ramai yang tak puas. Masa terlalu terhad. Tiada laungan reformasi kedengaran. Tetapi ada rusuhan kecil di belakang masjid selepas pihak penganjur mengumumkan ada menyediakan nasi beriani dengan kari daging. Menurutnya lagi seorang doktor dermawan telah sedekahkan seekor lembu untuk dijadikan lauk yang sedap. Ezam sila ambil perhatian. SPRM sila jadi bodoh seperti biasa biasa.




Gua. Bersama seorang kaki pukul dari Terengganu. Kami terus pulang ke Shah Alam dengan perut lapar kerana rusuhan di ruang makan semakin tidak terkawal. Babi tol Guthrie mahal nak mampus. Babi KERAJAAN!