May 6, 2011

WASIAT TERAKHIR OSAMA BIN LADEN

sumber : alanba.com, kuwait

Sebuah sumber akhbar Kuwait telah menerbitkan mesej terakhir pemimpin Al-Qaeda Osama Bin Laden untuk isteri dan anak-anaknya.

Dokumen empat halaman bertarikh 14 Disember 2001, sebulan selepas serangan 9 / 11, yang membuatkan dia menjadi orang yang paling dikehendaki di dunia.

Di dalamnya, Bin Laden meminta maaf kepada anak-anaknya untuk ketidakhadiran dalam hidup mereka, "Kamu, anak-anak saya, saya minta maaf kerana meluangkan begitu sedikit masa kerana saya memenuhi keperluan Jihad," tulisnya.

Ia juga mengarahkan anak-anaknya supaya tidak mengikuti jejaknya - khusus memberitahu mereka untuk tidak menyertai Al-Qaeda. Dia mengutip petikan dari teks-teks Islam sebagai justifikasi untuk melarang anak-anaknya supaya terlibat di dalam 'perang suci'.

Dokumen ini membuktikan usaha Osama Bin Laden selama ini untuk menghancurkan Amerika dan Israel. Tidak ada kenyataan untuk membahagikan aset miliknya, meskipun sedia maklum bahawa Bin Laden memiliki kekayaan peribadi bernilai puluhan juta dolar.

Pemimpin tersebut juga memberi pesanan untuk isteri-isterinya, "jangan fikir untuk berkahwin lagi, dan mengabdikan diri kepada anak-anak anda dan membimbing mereka ke jalan yang benar."

Dia menandatangani dokumen "Abu Abdullah Muhammad Osama Bin Laden."


notasemut : gua kongsi apa yang gua jumpa. percaya atau tidak, itu terpulang. tapi gua percaya nasik lemak bukan punca obes!

2 comments:

baginda® said...

gila lu pya carian.. suspek gua de...

sEmut said...

heheh cari tak susah sangat, nak translate tu yang malas