Jun 8, 2011

rasuah : pemain bola tak boleh, ahli politik umno/bn takdehal

sumber : bernama sebentar tadi

kah kah kah! letakkan polis untuk pantau gejala rasuah? kah kah kah! gua nak komen pun tak sampai hati. karang ada mulut melayu bawah tempurung kata gua penderhaka pulak. kah kah kah!

sebenarnya benda benda rasuah ni normal. dia bergerak seiring dengan kejatuhan indeks rasuah di malaysia. jadi tak perlu kucar kacir. ini semua normal. apa ada hal? eh dekat pejabat ketua menteri sarawak ada letak polis tak? kah kah kah! khir toyo duduk semeja makan tempe dengan polis jugak ke? kah kah kah!

sumber : the star

pemain bola juga adalah rakyat. jadi bila wakil rakyat pun makan rasuah, apa salahnya rakyat pun nak merasa rasuah juga. kah kah kah! 

sumber : malaysian insider

senang cerita macam ni la. bolasepak ni sukan rakyat. sukan rakyat hak rakyat. tapi tahukah anda liga super malaysia ni sekarang dikenali sebagai astro super league malaysia? jadi sejak astro jadi penaja utama liga super ni, habis semua nak dibuat duit. hak penyiaran semua astro bolot. tahniah! kroni buat duit, pemain bola tetap kais pagi makan pagi. itu belum masuk kes kes yang kais pagi lagi tiga bulan baru dapat makan sebab gaji sangkut. kah kah kah!

notasemut : gua bukan la nak mempertahankan amalan rasuah yang budak budak bola ni buat. lagipun gua tak ambil port pun pasal bola malaysia sekarang ni. kena pulak gua jenis boikot astro sejak 2009. memang tak tengok la jawabnya. sampaikan player perak pun berapa ketul je yang gua kenal, itu pun kadang kadang tersilap orang. kah kah kah!



No comments: