Jun 6, 2011

rebel masuk hospital pakar

hari ni gua cuti. tapi cuti hari ni tak fun seperti cuti cuti biasa kerana gua sibuk bergegas ke sana sini. tadi gua hantar canon rebel gua ke pusat rawatan pakar setelah sebulan terlantar sakit.

mujur dua hari lepas dslr tersebut masih mampu memberikan khidmat terbaik menangkap gambar pengantin di pelamin dan di kawasan air terjun sekitar kampung orang asli di bidor. walaupun susah sikit sebab terpaksa menggunakan manual fokus, tapi segala galanya selamat. yang penting pengantin tak kecewa kerana saat saat manis mereka berpelamin dan beraksi di hutan lipur dapat dirakam dan boleh disimpan buat tatapan cucu cicit mereka nanti.

"uncle la yang menangkap gambor atok kome kawin dulu," gua dah terbayang bayang nak cakap macam ni bila sampai masanya nanti. kah kah kah

sebenarnya gua penat lagi ni. penat bercampur sedih sebab terpaksa berpisah dengan dslr kesayangan gua. nama je canon rebel tapi sebenarnya dia sangat manja. berikut gua kongsi gambar gambar yang sempat ditangkap semasa di canon service centre tadi.

canon service centre. peremba square,  saujana resort, section u2 shah alam

tak sempat gua nak pekena kopi percuma untuk customer. cepat sangat!

masalah pada body

masalah pada lens
notasemut : lepas kamera ni dah pulih 100%, gua ingat nak jual dan upgrade ke model yang lebih power. warranty dslr canon 1000d ni masih ON sampai bulan 10 tahun 2012. jadi bakal pembeli tak perlu risau. kalau rosak, canon tanggung. kah kah kah. jadi pada sesiapa yang berminat boleh sms, mesej di facebook atau email ke semutmalaysia@yahoo.com

No comments: