Jun 14, 2011

RM1.8 juta untuk facebook page kementerian pelancongan, kini di CNN


sumber : cnn

  • Cuti-Cuti 1Malaysia
  • Citrawarna 1Malaysia
  • Karnival Jualan Mega 1Malaysia and Karnival Jualan Akhir Tahun
  • Festival Pelancongan Seni Kontemporari 1Malaysia
  • Kempen 1Malaysia Bersih, 1Malaysia
  • Fabulous Food 1Malaysia

notasemut : gua sendiri buat masa ni handle 8 page. kalau nak cabar gua sumpah pun gua berani. salah satunya page semut dan papan kekunci yang diupdate secara automatik, thanks to RSS Graffiti. dan kelapan lapan page ini beroperasi tanpa sebarang kos. harap maklum.

3 comments:

Faisal Zakaria said...

mungkin dia nak advertise jo.

memang la nak manage page tu free of charge, tapi kalau ko nak create ads? nak kena build ad design, nak kena bayar Facebook for the ads, pay-per-click or pay-per-view, semua tu duit.

ko memang boleh manage 8 page, tapi yang manage page gomen tu kan orang lain, takde kepentingan (sepatutnya takde kepentingan) plus apa yang dia buat dalam facebook tu mewakili kementerian pelancongan, so itu ialah satu kerja. Perkhidmatan. Service kena bayar jo. Time that fella spent menguruskan facebook page tu dah tentu dia boleh pakai untuk buat benda lain.

lagi satu kalau dah page official, takkan nak buat sempoi2? mesti ah ada tailor made functionalities.

takde benda free jo.
the sooner one realizes that the better mang.

not trolling, aku cuma tak paham kenapa orang fussing?
just in case ko rasa aku agen kerajaan ke, sori ah jack. gua neutral. untuk bangkang orang memang senang jack, tapi untuk berfikir secara objective tu memang bakat yang tak semua orang ada.

scum_jack said...

hohohoho...RM1.8 juta der...bkn RM1800 @ Rm18000...ni RM1,8000,000...leh beza brape byk kosong x?lu bukak page yg diaorg buat tu gempak ke x...klu ade org lain leh wat page lg gempak dr tu tanpa kos @ pakai kos yg sgt kecil,lu nk ckp ape?terus terang gua ckp gua fikir mende ni x masuk dek akal...lu tanye pengasas facebook brape modal dia buat facebook dlu...aku rase x smpai pn kos mcm ni..lg 1 klu byr gaji utk org yg jaga page tu,brape gaji dia?sama mahal mcm gaji MP,MB ke?

sEmut said...

thanks scum_jack. gua malas nak reply komen mentaliti karat tu. memang betul ada melibatkan kos, tapi agak agak la ye dak? lagi satu, kenapa mesti impact creations sdn bhd? siapa disebalik kompeni tu? mana website dia kalau power sangat?