Sep 15, 2011

selepas bersih 2.0 - utusan menggelupur sampai sanggup buat kajian palsu

sumber : utusan syaitan

ok berita ni sumpah kelakar. berita macam ni la yang buat utusan ni dibenci umat manusia seluruh alam, kecuali spesis dungu. kenapa?

tengok tajuknya - 'kajian di eropah, dakwat kekal mudah dipadam'. serius gua minat tajuk ni sebab gua memang minat benda benda yang melibatkan kajian. tapi bila gua baca perenggan pertama lagi gua dah menyirap, apa hal nak petik nama pembangkang pulak ni? kajian buat la cara kajian. ok fine. disebabkan minat dengan kajian, gua teruskan membaca..

masuk perenggan kedua, ketiga dan seterusnya, gua surrender. dengan lafaz bismillah, gua angkat dua jari tengah tegak tepat ke arah monitor. ini berita palsu! ini bukan kajian, lahanat! ini lu reka cerita sendiri untuk bodohkan melayu yang baca akhbar lu! melayu yang kerjanya bodohkan melayu adalah keturunan melayu paling sial! kalau macam ni bila pemikiran anak bangsa nak maju! bodoh! kepala bapak kau hanjing! ptui!

gua 'wish' siapa yang terlibat dalam menerbitkan berita kajian palsu ni ditimpa bala yang paling power sekali. lu jaga baik. 

notasemut : selain tajuk, cuba kira ada berapa perkataan kajian dalam berita di atas? hah dapat? kah kah kah! kah kah kah! kah kah kah!


2 comments:

siku said...

'satu kajian'. cakap la kajian apa, nama kajian, professor terlibat, badan apa, universiti mana. takat tulus satu kajian tu sape2 pon bole tulis. bodoh! sumber pon takde! nak kencing org kampung boleh la!

sEmut said...

itu la pasal!