May 4, 2011

SIAPA ESKAY - PENDEDAHAN IDHAM LIM

sumber : twitter idham lim


“Mereka telah melakukan sumpah yang salah. Sumpah pakai al-Quran, tetapi hukum di dalam al-Quran tidak dipakai. 
“Mengapa bersumpah al-Quran digunakan tetapi hukum tidak dipakai? Biar dia jawab” 
“Kalau sumpah, mesti pakai hukum yang ada dalam itu (al-Quran). Mengikut Islam tidak cukup menggunakan kitab tetapi mesti memakai hukumnya. Ini sumpah pakai Kitab tetapi tidak digunakan hukum dalamnya”

Siapakah Eskay? - dari milosuam

1) Eskay asalnya beragama Hindu. Bapa beliau berbangsa India dan ibu berbangsa Siam. Beliau anak ke-3 dari 4 adik beradik dengan seorang abang, dan seorang kakak, serta seorang adik. Nama abang Eskay adalah Chandran.

2) Tujuan Eskay memeluk Islam adalah untuk membolehkan beliau mendapat status 'Melayu/bumiputera' bagi mempermudahkannya dalam urusan perniagaan dengan kerajaan. Namun begitu Eskay tidak mengamalkan cara hidup Islam dan sering bergelumang dgn maksiat.

3) Eskay bercita-cita tinggi dan juga berminat dengan politik. Beliau pernah cuba merasuah pegawai JPN bagi menukar status bangsanya dari 'India' kepada 'Melayu/bumiputera' semata-mata kerana ingin memudahkan urusan perniagaannya. Eskay juga didakwa berminat untuk menjadi ahli UMNO tetapi gagal kerana status bangsanya.

4) Eskay mempunyai tabiat kuat minum dan suka mabuk. Tempat beliau berhibur adalah di salah sebuah bar di Hotel Armada PJ. Ketika mabuk, tabiat Eskay akan minum dengan gelas yang kacanya bukan dari jenis lutsinar supaya orang lain tak nampak apa yang diminumnya.

5) Eskay juga pernah mengadakan hubungan sulit dengan setiausaha peribadinya bernama Farah Hida. Farah Hida akan sentiasa menemani Eskay ke mana-mana beliau pergi termasuk lawatan-lawatan kerja ke luar negara. Eskay juga akan seringkali ke Hotel Armada PJ sekiranya ingin menjalankan aktiviti seksual.

6) Menurut orang yang rapat dengan Eskay, beliau kini sudah putus dengan Farah Hida dan mempunyai teman wanita yang baru dan tinggal bersekedudukan bersama-samanya di sebuah kondominium di Ampang.

7) Isteri Eskay pula kini tinggal di Sungai Petani bersama ibu bapanya. Difahamkan mereka masih suami isteri namun tidak lagi tinggal sebumbung.


notasemut : dengarnya eskay ada pendedahan besar lagi pasal anwar. kah kah kah! apa cerita ni ummi hafilda? lu punya pendedahan pulak macam mana? kah kah kah!

SAH! MINYAK NAIK LAGI


Bermula tengah malam ini, petrol RON 97 akan dijual pada harga baru RM2.90 seliter.

Kenaikan itu bagaimanapun tidak melibatkan RON 95 dan bahan api lain di negara ini.

Kenaikkan ini adalah yang tertinggi dalam sejarah negara ini dan dipercayai berikutan kenaikan harga minyak mentah di pasaran dunia.

Bulan lalu, harga petrol RON 97 dinaikkan 20 sen kepada RM2.70 seliter.

Harga RON 97 diapungkan sejak 31 Januari lalu mengikut harga pasaran semasa dan sejak itu ia kali ketujuh harga petrol gred itu dinaikkan.

Petrol gred ini lazimnya digunakan oleh kenderaan yang memerlukan prestasi yang tinggi.

Sumber : Malaysiakini

notasemut : kenaikan keempat untuk tahun 2011. gaji lu orang setahun naik berapa kali?

AWAS! bahaya seluar londeh [video]


Seorang pencuri bangang jatuh tersembam setelah tersadung pada hujung seluar baggynya.

Semua tin minuman keras hasil rompakannya bertaburan ketika dia jatuh dan bersepah di tempat letak kereta di sebuah kedai di Lake Welsh, Florida.

kah kah kah gua tak larat dah nak translate. tengok la sendiri rakaman cctv kat atas tu

TAHUKAH ANDA ROSMAH MANSOR WANITA CONTOH?

sumber : bernama hari ini

* * * * * * *

Datin Seri Rosmah Mansor membaca surah ayat-ayat suci AlQuran pada majlis Tadarus dan Khatam Al-Quran di kediamannya di Sri Satria, Putrajaya semalam. - gambar UTUSAN

notasemut : sebagai ahli seumur hidup Kelab Bik Mama (BikMaC), gua sangat bersetuju dengan berita di atas!

khas buat ZULKIFLEE BAKAR pengarang utusan syaitan

sumber : utusan

kah kah kah. udah udah le suruh pas keluar pakatan. desperate sangat nampak gayanya. sebelum lu orang (melayu umno bengap) nak kutuk kutuk dap, lu nasihatkan la dulu apek kongkekuat kat bawah ni. kah kah kah! 

gambar : malaysianinsider
ini orang kabor checkmate. maknanya memang betul la melayu umno (dan mamak kimak) dalam barisan nasional selama ni hanyalah pak turut kepada godfather of porn ni. melayu umno tak payah la pungpangpungpang sembang pasal perjuangan Islam, buat kena gelak je. kah kah kah!

gambar atas tu bukan gua reka reka, itu memang apa yang chua soi lek sendiri bagitau pada wartawan. tak percaya? rujuk berita malaysiainsider bawah ni..