Jun 1, 2011

Mubarak dan anak-anaknya dibicara pada Ogos



Hosni Mubarak, bekas presiden Mesir, dan kedua anaknya akan diadili mulai 3 Ogos di mahkamah Kaherah atas jenayah rasuah dan peranan mereka dalam pembunuhan demonstran, lapor agensi berita Mesir.

Seorang pegawai mahkamah mengatakan Mubarak akan diadili atas tuduhan rasuah dan sengaja membunuh demonstran selama 18-hari pemberontakan yang menamatkan kuasa 30 tahunnya pada tarikh 11 Februari, agensi berita Timur Tengah melaporkan pada hari Rabu.

Hakim Ahmed Rifat akan memimpin perbicaraan Mubarak dan anak-anaknya, Ala'a dan Gamal, di mahkamah jenayah Kaherah Utara, sumber mahkamah mengatakan kepada pejabat berita AFP.

Mubarak didenda lebih $ 90 juta kerana memotong akses internet dan perkhidmatan telefon bimbit sepanjang protes besar-besaran seluruh negara yang bermula pada bulan Januari.

Namun laporan telah mengatakan tuduhan Mubarak yang paling serius adalah "pre-mediated killing", atau memainkan peranan dalam menentang demonstran yang akhirnya mengorbankan lebih 800 orang.

Dia boleh menghadapi hukuman mati jika terbukti bersalah.

Hosni Mubarak telah ditahan di sebuah hospital di Sharm el-Sheikh, bandar pelancongan pantai Mesir, sejak April 13 selepas dilaporkan mengalami serangan jantung semasa soal siasat tentang penipuan dan memerintahkan pembunuhan demonstran anti-rejim.

Sumber : Al-Jazeera

UDA HOLDINGS jual tapak penjara pudu pada MUTIARA GOODYEAR

sumber : bernama sebentar tadi

sumber : reuters finance

sumber : www.mutiaragoodyear.com
gua pun tak berapa pasti apa isu yang lanun lanun umno duk bising bising dalam buletin utama, tapi yang pasti ada yang tak puas hati sebab tak dapat 'bahagian' dalam projek yang akan dibangunkan di tapak penjara pudu.

pergi mampuslah. gua tak into sangat benda projek juta juta ni. elok juga lanun lanun ni bergaduh, senang sikit nak tumbangkan umno barisan nasional nanti. keh keh keh

bagi yang tak pernah tengok penjara pudu, gua tumpang simpati. bawah ni gua kongsikan video kenang-kenangan sebelum penjara pudu dirobohkan. terima kasih pada orang yang buat video ni. nak harapkan kerajaan? dia lebih suka kita tutup semua lampu, jangan selalu buka peti ais dan gosok baju seminggu sekali. syukur..


terima kasih nuffnang!


terima kasih nuffnang! terima kasih! lepas juga buat topup handphone, bayar bil broadband, elektrik dan air. eh lupa, bil air adalah percuma di selangor. terima kasih kerajaan pakatan rakyat selangor!

tips untuk kaki pancing


ok nampak gambar di atas? senang bukan? jadi tak perlu la gua terangkan lebih lanjut. budak budak pun boleh tiru benda benda macam ni. keh keh keh

sumber asal : lifehacker

sempena tarif elektrik naik - negara komunis tak sekejam malaysia!

sumber : utusan meloya

siapa kata negara yang diperintah parti komunis ni jahat? kah kah kah! ibrahim ali mana ibrahim ali? majlis ayahanda mana majlis ayahanda? pekida yang berdemo tuntut DNA anwar itu hari taknak berdemo tuntut hak rakyat ke? kah kah kah!

china naikkan tarif sebab dilanda kemarau di bahagian tengah negaranya dan menjejaskan pengeluaran hidroelekrik. tahu? dan kenaikan tarif elektrik itu juga langsung tak melibatkan kediaman rakyat.

sementara itu di malaysia, cuaca dilaporkan baik dengan kadangkala panas dan tiba tiba hujan di beberapa tempat. kah kah kah! kenaikan tarif elektrik di malaysia adalah untuk menyuap kroni kroni sampai kembung. cerita rasionalisasi subsidi apa lancau tu semua bohong je weh! tak perlu gua cerita lanjut kebebalan pemimpin di malaysia. boleh rujuk entri lama lama berkaitan kenaikan tarif elektrik di bawah..


notasemut : tahukah anda tiada hukuman lain selain MATI bagi setiap pesalah rasuah di negara china? di malaysia? siap dapat naik pangkat pengerusi felda. kah kah kah! siap dilantik jadi ketua menteri. kah kah kah! kah kah kah! kah kah kah! kah kah kah!
Lethal injection is more commonly used for "economic crimes", such as corruption, while firing squads are used for more common crimes, like murder. - wiki (Capital punishment in the People's Republic of China)