Jun 28, 2011

HAPPY BIRTHDAY MONSTER TAJIMA !



ini lah uncle tajima. hari ni umurnya 61 tahun

"gua tak perlu gelang magnet untuk jadi power!"

ok yang pasal gelang magnet tu gua reka sendiri. berikut ialah info ringkas monster tajima, gua petik dari wiki.

Nobuhiro 'Monster' Tajima (Shinjitai: Tajima Nobuhiro, Japanese nickname Monsuta Tajima), is a hillclimb racer, tuning shop owner, rally team manager and former rally driver who is best known for his participation in Suzuki's rallying program as well as his triumphs at the Pikes Peak International Hillclimb.

On July 21, 2007, Tajima bested Rod Millen's thirteen year old course record at the Pikes Peak International Hill Climb in his Suzuki Sport XL7, becoming the fastest man in the history of the race, with a time of 10:01.408.

On June 26, 2011, (kelmarin!) Tajima bested his own record and broke the "10 minute barrier" of the Pikes Peak International Hill Climb with a time of 9:51.278.

berikut antara gambar gambar 'monster' yang digunakannya sepanjang misi menakluk pikes peak. (sumber : google images)





notasemut : dah layan video dia pecah rekod tu sampai habis? ok, sekarang jom race!


mastercard hacked!

MasterCard's website is currently inaccessible following what appears to be a WikiLeaks-inspired internet attack against it.

In what appears to be the latest salvo by hactivists, the mastercard.com website is thought to be suffering from a denial-of-service attack - where an internet site is bombarded with a large amount of traffic making it impossible for genuine visitors to access it.

A Twitter user called ibomhacktivist seems to be taking responsibility for the attack, and links the action to the WikiLeaks-inspired attack on MasterCard by the Anonymous group last year.



MasterCard angered the hacktivist community after it suspended the ability for WikiLeaks to accept payments via the firm. Police in the Netherlands arrested two teenagers for allegedly playing their part in the attacks last year.

WikiLeaks is a subject which tends to generate strong emotions - whether you're in favour of what the organisation stands for, or against it.

Computer users would be wise, however, to remember that even if you feel WikiLeaks is being persecuted by the authorities or abandoned by online companies, denial-of-service attacks are still illegal. - nakedsecurity.sophos.com

jawapan wardina [harap blogger umno/bn baca dan fahamkan]

Salaam,

27/6/2011


Di dalam masa yang saya sangat sibuk dan tak menang tangan memenuhi segala permintaan, pelawaan dan undangan berbagai pihak yang mahu saya turut serta dalam program mereka... saya cuba juga sedaya upaya, sambil-sambil perlu menyiapkan tugasan, bekerja, menjaga anak-anak yang memerlukan perhatian....saya masih cuba untuk turun padang dalam apa jua acara yang baik dan berguna untuk memberi kesedaran dan mengajak orang berjuang ntuk 'kebaikan'... Di sambil memberi inspirasi saya juga selalu mendapat inspirasi tatkala berjumpa dengan orang ramai. Ianya seolah-olah satu medan di mana setiap kali habis selesai program, saya berjanji pada diri supaya lebih baik lagi...menjadi orang yang lebih baik lagi.... I just love meeting people....

Mesej saya mudah..mari kita makmurkan dunia ini supaya ianya lebih baik..kerana kita ini Khalifah di muka bumi ini...tapi dalam masa yang sama kita ini juga 'hamba'.. Menarik bukan? Kita "Tuan" tapi kita juga "hamba"..2 ekstrim yang berbeza....tahukah kita, bahawa kita ini hidup di muka bumi ciptaan Allah ini setelah mendapat 'bantahan' dari para malaikat? Bukan iblis je tak senang hati apabila manusia diciptakan...

My Question is - Dengan adanya kita dimuka bumi ini ADAKAH DUNIA INI LEBIH BAIK? Is this world a better place with me around?? What have I done to make this world a better place? Ambil masa untuk menjawab soalan saya ini...

"Dan janganlah kamu berbuat kerosakan di muka bumi setelah Allah menjadikannya (makmur/teratur) dengan sebaik-baiknya. Yang demikian itu lebih baik bagi kamu jika kamu orang-orang yang beriman" Al-A'raf ayat 85

Tidak mahu saya menjadi antara orang yang membuat kerosakan.... Sekali lagi saya tegaskan kebergantungan kita bukan kepada orang tapi pada Allah. Saya yakin dan percaya kepada Allah. Kerana tujuan kita orang Islam sudah jelas.....

Untuk bertasbih beribadat memuji Allah.... Az-Zariat 56#"Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepada-Ku"

Kalau kita tidak menyembah Allah maka kita tidaklah layak hidup di muka bumi ini. Sudah berapa tahun kita hidup? Jantung kita tidak berhenti berdegup sejak dari usia kita 5 minggu dalam kandungan...Bersyukurlah...Pujilah Dia yang memberi air dan udara serta degupan jantung itu kepada kita......Tapi...INGATLAH! -

Beribadah itu juga bukan hanya di masjid....

Oleh kerana inilah saya menambil dan menggalas tanggungjwab ini melakukan apa yang boleh untuk menyebar mesej "kebaikan" di mana sahaja.... Saya sedar di mana saya di mata masyarakat...saya mempunyai pengaruh yang tersendiri... dan apa yang saya lakukan dan katakan mempunyai kesan yang tersendiri khususnya buat peminat-peminat saya.

Saya tidak pula mahu mencari musuh dan tidak mahu pula melakukan kerosakan....saya merasakan setiap manusia itu sama di sisi Allah dan yang membezakan kita cumalah TAQWA kita...

Oleh kerana ini saya tidak pernah pilih bulu - tidak pernah memilih-milih dengan siapa saya berkawan dan bergaul... asalkan mesejnya baik saya pergi.Asalkan orang itu baik saya menyambut persahabatan. Malah kalau tidak baik sekalipun saya tetap berkawan. Akan tetapi saya melihat ketidakmatangan kita di Malaysia ini terserlah apabila tiap kali saya (atau sesiapa sahaja) duduk semeja atau berjumpa mahupun berkawan dengan mereka dari 'ideologi' yang berbeza...

Saya pernah dihentam kerana berjumpa dengan Tuan Guru Nik Aziz...kini sekali lagi saya menjadi bahan tomahan apabila saya duduk semeja dengan YB Azmin Ali...

Soalan pertama saya. Salahkah? Ini adalah negara bebas di mana saya mempunyai hak duduk berbincang dengan sesiapa sahaja... Berbagai "versi" kini tersebar di internet. Hakikatnya mereka yang menulis ini semua memanglah menampakkan ketidakmatanagan dan memperihatkan rendahnya mentaliti dan cara pemikiran mereka. Saya terpanggil untuk menceritakan hal yang sebenar supaya anda boleh mendengar dari mulut saya sendiri. Tiada seorang pun "blogger" media baru itu menghubungi saya bertanyakan kisah sebenar. Bahasa dan cara mereka menulis mengerikan saya. Amat parah sekali jiwa mereka. Jika mereka ini mewakili UMNO dan BN, saya mengharapkan ada diantara pihak atasan "menegur" anak buah mereka ini....

  • Saya telah dipanggil oleh YB Nik Nazmi untuk turut serta bersama dalam Karnival Mesra Rakyat bersama dgn Uthaya Sankar, Safee Sali dan ramai lagi pada pagi Sabtu tersebut. Saya yakin tiada agenda politik dalam program ini maka saya bersetuju. Saya diminta memberi MOTIVASI KEIBUBAPAAN (satu bidang yang memang dekat dengan hati saya)
  • Akan tetapi saya tidak dapat hadirkan diri pada pagi tersebut kerana hal yang tidak dapat dielakkan, maka disuruh oleh YB untuk hadir pada majlis penutupan pada waktu malam pula. Saya bertanya apa sebenarnya program malam itu. Perlukah saya hadir? Kerana seikhlasnya saya sudah teramat penat kerana baru lepas pulang dari satu lagi program di SIRIM Shah ALam bersama 400 wanita dan remaja perempuan. YB menegaskan bahawa ramai menantikan kehadiran saya. He insisted me to come.
  • Tiada siapa memberitahu saya apa agenda malam itu.Walaupun berkali-kali saya bertanya. Saya dibawa ke restoran untuk makan malam. Kemudian saya diberitahu YB Azmin sudah sampai. Saya tidak pula tahu, kerana tiada siapa memaklumkan kepada saya. YB Azmin bukanlah seorang penjenayah dan saya bukanlah seorang yang biadap.Kami berbual dan ini kali pertama saya berbual dengan beliau. Saya berjumpa dengan ramai orang...janganlah begitu jumud dalam pemikiran. Bagaimana pula gambar saya dengan Datin Seri Rosmah Mansur? Ada yang nak tolong sebarkan?

Saya sedar implikasinya sekiranya saya kelihatan duduk semeja dengan beliau. Tetapi saya merasakan bahawa amat perlu untuk kita tidak berfikiran sempit dan menghormati hak saya atau sesiapa sahaja untuk bertemu dan berbincang denagn sesiapa pun! Saya tidak melakukan kesalahan.

Saya dijemput berucap untuk memberi motivasi kepada penduduk di situ hanya untuk 10 minit. Saya jujurnya agak terkilan kerana diberi masa yang begitu singkat. Sepatutnya saya tidak perlu pun hadir. Tetapi saya ini orang yang berpegang kepada janji. Saya sepatutnya dimaklumkan dengan lebih terpenci mengenai apa yang akan berlaku.

Sepatutnya lebih berkesan jika saya turun padang dan mengadakan motivasi bersama ibu-ibu dalam kumpulan yang lebih kecil agar impaknya lebih terkesan. Saya megakui saya tidak berapa gemar dikaitkan dengan mana-mana parti politik dan saya amat dukacita dengan apa yang berlaku. Buat masa ni lebih banyak yang dapat saya sumbangkan sekiranya tidak menyertai mana-mana parti politik...anatara sebabnya juga saya merasakan kita di Malaysia belum mencapai satu tahap yang benar-banar 'matang dan tulus' maka saya sememangnya tidak teringin pun melibatkan diri dalam politik....

Tetapi saya percaya ada hikmahnya disebalik semua ini. Semoga kita bijak menilai dan tidak terpengaruh dengan orang-orang yang kronik dalam jiwa mereka. Blogger yang seolah-olahnya tiada kerja lain selain mencaci orang lain dan menulis dalam cara yang tidak ilmiah serta menjengkelkan. Tiada rasa malu dan bersalah menyebarkan fitnah pada saya (dan juga orang lain). Apa nak jadi dengan Malaysia? Apa nak jadi dengan oang Melayu? Bangunlah dan gunakanlah akal yang diberi ini kita ini untuk berfikir....

Sedarlah "Dan kehidupan dunia ini hanyalah permainan dan senda gurau. Sedangkan negeri akhirat itu, Sungguh leih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Tidakkah kamu mengerti?" Al-Ana'm #32

Bermainlah kamu.... saya tidak terpedaya dengan dunia yang sementara..kerana saya yakin pada yang Esa...Itu kekuatan saya.


-Wardina Safiyyah-



sempena bersih 2.0 - patriot buat kecoh di pkr HQ (tropicana)

baru kejap tadi gua post gambar gambar geng pa*turot buat hal di seremban. dan di bawah ni gua kongsikan gambar gambar geng pa*turot buat hal di pkr hq (tropicana) pulak. 

setahu gua, balai polis kat sebelah hq tu je tapi macam takde apa apa tindakan pun ye dak? kalau jual baju kuning, sekelip mata kena gari. kah kah kah!