Nov 28, 2011

boikot kosmo = boikot utusan = boikot produk umno

ini gua kutip dari facebook.

ini gua rembat dari kosmo online.

ini 'hadiah' buat harimau muda.

notasemut : hari ni ramai betul orang marah ke kosmo, jadi saja gua kumpul muka depan kosmo hari ni buat kenang kenangan. sebenarnya gua tak terkejut pun dengan berita macam ni. ye la, kosmo ni kan utusan syaitan yang punya. (rujuk: kosmo wikipedia) utusan tu pulak siapa yang punya? anwar ibrahim? kah kah kah! kah kah kah! kah kah kah!


selangor 2012 - dulu air percuma, akan datang internet percuma!

Langkah Kerajaan Selangor memperkenalkan Program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) perlu diteruskan dalam bentuk menyemarakkan penyampaian informasi dengan memperkenalkan Agenda Masyarakat Berinformasi, Negara Demokratik.

Pembahas Selangor yang juga Adun Rawang, Gan Pei Nei mencadangkan agar pimpinan negeri yang diketuai oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdu Khalid Ibrahim merangka strategi informasi ini sebagai langkah penerangan kepada masyarakat yang lebih konprehensif.

“Agenda ini membawa misi untuk mewujudkan masyarakat yang demokratik, bebas, dengan menyalurkan ilmu, berita dan informasi yang berdasarkan fakta dan kebenaran, bukannya politik fitnah yang telah menjadi budaya Umno-BN,” katanya.

Setakat ini, kerajaan negeri Selangor menyampaikan segala informasi mengenai program kepada rakyat melalui portal TV Selangor dan akhbar Selangor Kini serta Selangor Times.

Selain itu, beliau berkata kerajaan Selangor akan menyediakan perkhidmatan Wi-fi dan Broadband di seluruh negeri pada tahun hadapan yang merangkumi kawasan bandar dan luar bandar secara percuma.

Katanya tujuan penyediaan mekanisma perhubungan ini akan membukaan minda rakyat dengan informasi yang benar memberikan ruang kepada semua pihak mengemukakan idea baru dan tidak terkongkong dengan propaganda Umno- BN, ujar beliau lagi.

“Kerajaan Selangor juga harus memberikan komputer percuma kepada golongan belia dan memberikan kursus dalam bidang ini untuk menguasai informasi dan teknologi terkini dalam dan luar negara,” katanya.

Di bawah cadangan ini, semua pihak termasuk pimpinan negeri dan masyarakat perlu membuat satu perbincangan dan dialog terbuka setiap minggu bermula tahun hadapan diseluruh 56 Dun Selangor agar maklum balas dan suara hati rakyat dapat di dengar dan dasar kerajaan dapat diperjelaskan. - selangorkini

notasemut :  gua simpan berita ni baik baik. apa apahal nanti senang gua nak buat serangan balas. sebagai salah seorang daripada berjuta penduduk selangor yang dah bertahun menikmati kemudahan air percuma, gua rasa tak mustahil perkara ni dapat dilaksanakan. cuma standard la yang hujung hujung kampung tu mungkin lambat sikit. jadi, jangan cepat melatah.