Dec 20, 2012

menjelang PRU13 - pelancaran KL112!





Rakyat Malaysia!
Sidang Media dan pelancaran Hari Kebangkitan Rakyat di KLSCAH!
Secara rasminya, Himpunan Kebangkitan Rakyat dimulakan!!
Kita akan berhimpun di Stadium Merdeka Kuala Lumpur!
12 Januari 2013

Sumber : SAMM


sumber : #KL112



Dec 14, 2012

menjelang PRU13 - anak kecil main api diarah bayar RM50,000 kos gantirugi

Fitnah: Utusan diperintah bayar Karpal RM50,000

Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur hari ini mendapati akhbar Utusan Malaysia milik Umno bersalah memfitnah Karpal Singh dan diperintah membayar gantirugi dan kos sebanyak RM70,000 kepada pengerusi DAP itu.

Ia berhubung penyiaran satu tulisan dan akhbar itu empat tahun lalu melibatkan satu acara pada malam sebelum pilihan raya kecil Permatang Pauh.

Satu bahagian dalam tulisan berkenaan dipetik sebagai kenyataan Karpal walaupun peguam itu tidak hadir di acara tersebut.

Penulisnya, Zulkifli Jalil yang kini merupakan pengarang berita akhbar tersebut, membuat permohonan maaf secara terbuka ketika memberi keterangan dalam kes tersebut awal tahun ini.

Hakim Nik Hasmat Nik Mohamad memutuskan bahawa permohonan maaf semata-mata tidak membebaskan Utusan daripada kesalahan fitnah.

sumber : mkini dan the star

lembu sokong utusan

lembu sokong umno

notasemut : maka benarlah kata mahathir bahawa orang bodoh (dulu, kini, selamanya) je sokong umno ni..


Dec 13, 2012

menjelang PRU13 - Malaysia dinobat Juara Dunia kategori rasuah

sumber : sini dan sini

notasemut : peh bukan senang nak dapat juara dunia ni. kerajaan taknak umum cuti ke?

Dec 8, 2012

RM999 - ipad mini atau 1malaysia pad pilihan anda?

sumber : apple malaysia

ok ipad mini keluaran apple boleh didapati dengan harga serendah RM999. tapi kalau rasa rasa nak support produk syaitan yang dikenali, boleh la beli ipad jijik di bawah, dengan harga yang sama. kah kah kah!

sumber : sinar





Dec 5, 2012

menjelang PRU13 - zionis melayu diserang penyakit lembu gila di gombak


KJ berlakon lagi. kononnya mintak polis siasat semua pihak. kononnya politik ganas mesti ditolak. kononnya orang BN cedera. lepas tu pura pura tanya 'siapa yang mula provokasi?' kah kah kah!

mamat oxford ni bengap ke apa? dah sah sah semalam di gombak ada ceramah pakatan rakyat, ada anwar ibrahim dan lain lain. masalahnya sekarang lembu BN (rujuk gambar atas) ni nak buat apa sibuk sibuk join ceramah pakatan rakyat? siap bawak geng lembu lagi ramai ramai nak buat apa? nak ragut rumput? kah kah kah! kah kah kah!






Nov 30, 2012

menjelang PRU13 - najib minta maaf

akhbar hari ini

bursa hari ini

notasemut : kalau negara maju pemimpin dia terus letak jawatan takde cerita banyak. maaf kepala razak lu!


Nov 6, 2012

menjelang PRU13 - kenyataan media Nurul Izzah berkenaan isu murtad

sumber : fesbuk



seperti yang gua kata sebelum ini, "berita yang menyesatkan jauh lebih bahaya daripada ajaran sesat." jadi, menjelang PRU13 ni, mohon berhati hati supaya anda tidak mudah tersesat. sekian.

notasemut : baik gua sambung pantau kamera banjir supaya tidak tersesat masuk ke parit balik kerja nanti.


Nov 3, 2012

menjelang PRU13 - berita yang menyesatkan lebih bahaya dari ajaran sesat

sumber : facebook

kecoh betul cerita hal ajaran sesat sejak kebelakangan ni. member gua yang jenis hari raya baru nampak muka dekat masjid pun tiba tiba emo tak tentu pasal marahkan ajaran sesat. gua cakap senang je, "lu jangan cepat sangat terpengaruh dengan bisikan syaitan yang dikenali". dia yang tengah berkerut kening baca paper muka depan terus skip pergi page belakang, lalu menukar topik perbualan sambil memaki hamun Mark Clettenburg. gua angguk angguk tanda setuju.


Oct 31, 2012

menjelang PRU13 - samy vellu protes projek yang dia sendiri luluskan

sumber : malaysianinsider

Samy Vellu luluskan projek kondo Batu Caves – Anwar

KUALA LANGAT: Bekas Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu individu yang bertanggungjawab meluluskan Kondominium Batu Caves sekaligus menepis kontroversi Umno BN mengatakan kononnya pembinaan projek itu diluluskan Kerajaan Selangor sekarang.

Mendedahkannya pada ceramah Merdeka Rakyat di sini malam tadi, Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, pembinaan dua blok kondominium 29 tingkat berhampiran Kuil Sri Subramaniar Swamy itu mendapat kelulusan MIC dan Umno pada 2007.

Beliau menempelak pemimpin MIC kerana menipu rakyat India, malah meletak kesalahan ke atas Kerajaan Selangor.

Ia ekoran tindakan Samy berdemonstrasi bersama masyarakat India pada 26 Oktober lalu kononnya membantah pembinaan kondominium tersebut.

“Samy Vellu buat tunjuk perasaan, padahal dia yang luluskan projek pada 2007, ingat Tuhan dia tidak tahu? Sudahlah tipu rakyat, Tuhan pun dia nak tipu,” kata Ketua Pembangkang.

“Lepas itu mereka cabar Menteri Besar hentikan pembinaan, saya beritahu Khalid (Ibrahim), kita jangan ikut kata mereka dulu, kita siasat, cari siapa yang luluskan dan kita dakwa orang yang bertanggungjawab,” tegasnya disambut tepukan gemuruh lebih 5,000 penduduk Kuala Langat.

Sebelum ini, Exco Selangor, Dr Xavier Jayakumar menjelaskan, kelulusan pembinaan kondominium itu dikeluarkan oleh pihak majlis pada 31 Mei 2008 manakala ahli majlis baru di bawah Pakatan mengangkat sumpah pada 5 Julai 2008.

“MIC dah dapat duit hasil penjualan tanah kuil dan luluskan projek yang menyalahi peraturan alam sekitar dengan ketinggian 29 tingkat, sekarang nak lepaskan diri tuduh kita pula, nak suruh kita bayar. Kepada rakyat India, usahlah sokong lagi pemimpin penipu seperti ini,” kata Anwar.

Semalam di Parlimen, Khalid mengumumkan penubuhan pasukan petugas bebas untuk menyiasat isu berkaitan pembinaan kondominium tersebut.

“Kami mahu tunjukkan kepada rakyat bahawa kami telus membuat keputusan, jadi kami akan menubuhkan jawatankuasa bertindak khas yang akan diketuai seorang bekas hakim,” katanya.

sumber : harakahdaily





islamic fashion festival - hakuna matata


sumber : utusan syaitan yang dikenali



notasemut : hakuna matata ni maksudnya 'tak perlu risau'. jadi tak payah la kita nak risau sangat. mufti mufti semua hanya perlu risau hal perhimpunan baju kuning. dengar cerita perhimpunan tu haroooommmm. kah kah kah!




menjelang PRU13 - kamera AES berleluasa selepas BN menang?

sumber : sinar

hah nampak tak permainan geng geng syaitan yang dikenali? sebelum pilihanraya dia cakap macam ni, lepas pilihanraya nanti habisla makin banyak kamera AES dipacak di seluruh Malaysia. itu jam nak protes pun dah tak guna. dah la banyak jalan yang dulunya satu lorong (had laju 60km/j), tapi bila dah naik taraf jadi dua lorong, speed limit tetap tak berubah. kepala bana apa?

notasemut : gua tak mintak kerajaan BN kaji balik dan ubah papan tanda hadlaju, tapi gua mintak kawan kawan adik kakak kita pakat pakat ubah kerajaan terus. senang cerita.



Oct 30, 2012

Tragedi Taufan Sandy [20 gambar]

A truck drives through water pushed over a road by Hurricane Sandy in Southampton, New York, on October 29, 2012. Hurricane Sandy, the monster storm bearing down on the East Coast, strengthened on Monday after hundreds of thousands moved to higher ground, public transport shut down and the stock market suffered its first weather-related closure in 27 years. (Reuters/Lucas Jackson)

A driver maneuvers his car along a wet road as a wave crashes against the Malecon in Havana, Cuba, on October 25, 2012. Hurricane Sandy blasted across eastern Cuba on Thursday as a potent Category 2 storm and headed for the Bahamas. (AP Photo/Ramon Espinosa)

Haitian men walk cross a bridge over rushing flood waters caused by Hurricane Sandy in Port-au-Prince, Haiti, on October 25, 2012. (Thony Belizaire/AFP/Getty Images)

People walk on a street littered with debris after Hurricane Sandy hit Santiago de Cuba, on October 26, 2012. The Cuban government said on Thursday night that 11 people died when the storm barreled across the island, most killed by falling trees or in building collapses in Santiago de Cuba province and neighboring Guantanamo province. (Reuters/Desmond Boylan)

Protective berms line Compo Beach, as the first signs of Hurricane Sandy approach on October 28, 2012, in Westport, Connecticut. (Spencer Platt/Getty Images)

During preparations for Hurricane Sandy, a woman and child walk through an emptied aisle in a Wal-Mart store in Riverhead, New York, on October 28, 2012. (Reuters/Lucas Jackson)

A man runs for the last train to leave New York's Grand Central Terminal on October 28, 2012. (MTA New York City/Aaron Donovan)

A news crew wades through sea foam blown onto Jeanette's Pier in Nags Head, North Carolina, on October 28, 2012 as wind and rain from Hurricane Sandy moved into the area. (AP Photo/Gerry Broome)

An abandoned home, inundated with water at Shinnecock Bay in Southampton, New York, on October 29, 2012. (Reuters/Lucas Jackson)

Hurricane Sandy, pictured at (10:40 a.m. Eastern) on October 29, 2012 by NASA's GOES satellite, churns off the east coast in the Atlantic Ocean. (NASA via Getty Images)

A sailboat smashes on the rocks after breaking free from its mooring on City Island, on October 29, 2012 in New York. (Don Emert/AFP/Getty Images)

Ocean waves kick up near homes along Peggoty Beach in Scituate, Massachusetts, on October 29, 2012. (AP Photo/Elise Amendola)

People pose outside the sandbagged entrance of the closed Apple Store on Fifth Avenue as Hurricane Sandy moves closer to the area on October 29, 2012 in New York City. (Andrew Burton/Getty Images)

U.S. Route 30, the White Horse Pike, one of three major approaches to Atlantic City, New Jersey, covered with water from Absecon Bay in this view looking west, during the approach of Hurricane Sandy, on October 29, 2012. (Reuters/Tom Mihalek)

People walk on the boardwalk in Ocean City, Maryland, on October 29, 2012. (Jim Watson/AFP/Getty Images)

Waves crash over Winthrop Shore Drive as Hurricane Sandy comes up the coast on October 29, 2012 in Winthrop, Massachusetts. (Darren McCollester/Getty Images)

Part of a crane boom is seen hanging off a building under construction on West 57th Street above Manhattan, on October 29, 2012. (Allison Joyce/Getty Images)

A historic ferry boat named the Binghamton, swamped by the waves on the Hudson River in Edgewater, New Jersey, on October 29, 2012 as Hurricane Sandy lashed the East Coast. (AP Photo/Craig Ruttle)

Firefighters respond at the scene where the facade of a four-story building on 14th Street and 8th Avenue collapsed onto the sidewalk in New York, on October 29, 2012. (AP Photo/ John Minchillo)

Caleb Lavoie, 17, of Dayton, Maine, front, and Curtis Huard, 16, of Arundel, Maine, leap out of the way as a large wave crashes over a seawall on the Atlantic Ocean during the early stages of Hurricane Sandy in Kennebunk, Maine, on October 29, 2012. (AP Photo/Robert F. Bukaty)





Oct 23, 2012

menjelang PRU13 - perkasa main gila

sumber : mkini 4 hari lepas

sumber : utusan syaitan yang dikenali

notasemut : senang cerita macam ni la. siapa sokong perkasa gua anggap dia orang gila. kalau tak gila pun dia terkena penyakit lembu gila. pilih la nak yang mana.



menjelang PRU13 - saham felda melonjak

4 bulan lepas lepas la tapinya..

hari ini punya tak keluar muka depan utusan ke? kah kah kah!


Oct 22, 2012

menjelang PRU13 - SKMM block MediaPerak.com

sumber : FB


rilek, jangan risau penagih penagih MediaPerak sekalian. dia sekat satu, 10 lagi boleh muncul dalam sekelip mata. tanpa buang masa, jemput masuk ke laman baru di [MediaPerak.Net]



Sep 5, 2012

menjelang pru13 - saham felda menjunam!

sumber : bursa


notasemut : nak ejek padan muka ke nak kena pijak muka ni? kah kah kah!


Aug 29, 2012

menjelang Merdeka 2012 - Rais alu-alukan 'kumpulan kuning'


Rais alu-alukan 'kumpulan kuning' ke Dataran

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim mengalu-alukan tindakan penyokong acara "Janji Demokrasi" yang merancang memenuhi Dataran Merdeka pada malam kemerdekaan dengan berbaju kuning.

Katanya, semua rakyat boleh hadir ke tempat itu pada malam ambang merdeka tetapi mereka diingatkan tidak "buat jahat".

"Kuning ke, merah ke, pada hari itu kita tak kisah, semua rakyat boleh hadir, siapa sampai dulu dia dapat," katanya dalam wawancara dengan Utusan Malaysia ketika ditanya berhubung program anjuran 47 NGO itu.

"Kita tidak tetapkan tempat ini untuk orang BN, yang itu atau yang ini. Kalau orang PKR hendak datang sekalipun, kecil tapak tangan nyiru kita tadahkan tapi jangan buat jahat.

"Jangan buat tiupan trompet, jangan guna bahasa kesat, datang ke situ sebagai warga yang cintakan perpaduan, apa parti pun."

Beliau bagaimanapun menegaskan, warna kuning bukan milik parti pembangkang kerana sesiapa pun boleh memakainya pada bila-bila masa. - malaysiakini




Aug 25, 2012

Khairul Fahmi Che Mat cedera dalam kemalangan [gambar]

sumber : twitter

sumber : kelantan fa

notasemut : cuma gua tak dapat info tentang tahap kecederaan yang beliau alami. semoga cepat pulih dan boleh tangkap bola macam biasa. ko overdose 100plus ke apek? kih kih



[HOT] Apple vs Samsung : Apple menang, Samsung diarah bayar USD 1.05 billion

Apple telah pun menang kes saman patent ke atas Samsung. Mahkamah mengarahkan Samsung membayar USD 1.052 billion kepada Apple kerana didapati meniru.
- via Oh! Media

sumber : cnet

berikut antara komen daripada pihak Samsung dan Apple yang gua petik dari HuffPost

Samsung's release, per The Verge, read in part:
Today's verdict should not be viewed as a win for Apple, but as a loss for the American consumer. It will lead to fewer choices, less innovation, and potentially higher prices. It is unfortunate that patent law can be manipulated to give one company a monopoly over rectangles with rounded corners, or technology that is being improved every day by Samsung and other companies.

Apple's statement, sent to the New York Times:
The mountain of evidence presented during the trail showed that Samsung’s copying went far deeper than even we knew. The lawsuits between Apple and Samsung were about much more than patents or money. They were about values. At Apple, we value originality and innovation and pour our lives into making the best products on earth. We make these products to delight our customers, not for our competitors to flagrantly copy. We applaud the court for finding Samsung’s behavior willful and for sending a loud and clear message that stealing isn’t right.

notasemut : nasib baik gua pakai HTC dan Sony Ericsson. jadi takdela terasa hati sangat dengan benda benda macam ni.



Aug 24, 2012

gambar putera raja bogel di muka depan akhbar [18SX&*%$#]



sumber : internet

notasemut : nasib ko la harry. nampaknya media di UK tetap berani melanggar amaran 'peguam keluarga diraja' yang melarang penyebaran gambar bogel harry di vegas daripada disiarkan. gua berharap agar benda benda macam ni tak merebak ke golongan 'ketua agama'. leceh nanti nak salam kena cium tangan. kah kah kah!