Feb 12, 2012

rotavirus - air perak tercemar?



dulu, bukan main heboh berita tv dan akhbar kutuk kualiti air kelantan kotor dan tercemar. tapi bila dibongkar, rupa rupanya banyak lagi negeri lain yang turut tercemar airnya dan berada pada tahap tidak memuaskan. tapi kenapa hanya kelantan yang disebut di buletin utama? kenapa kelantan yang dimuatkan di muka depan akhbar? 

dan sekarang, warga perak tengah tak senang duduk berikutan penularan 'rotavirus' yang telah menyebabkan 2 bayi maut. bukan la gua nak kata padan muka pada orang perak (gua sendiri orang tapah oi!). tapi, kenapa media tak serang perak sebagaimana media serang kelantan satu ketika dahulu? biasanya kalau dah kena serang, baru la pihak bertanggungjawab ni kelam kabut sikit buat kerja. ni gua bukak website kementerian kesihatan pun macam takde apa apa je. apa apa pun, gua harap benda macam ni tak melarat ke daerah daerah dan negeri negeri lain, dan semoga anak anak kecil yang dijangkiti akan lekas sembuh. insyaAllah. sama sama kita doakan.

sumber : sinar

No comments: