Mar 30, 2012

Ashman, anak Sultan Perak meninggal dunia [al-fatihah]

sumber : ssk

sumber : utusan

Raja Dato' Seri Ashman Shah ibni Sultan Azlan Shah is a member of Perak Royal Family. He was born on December 28, 1958. Raja Dato' Seri Ashman is the son of Sultan Azlan Shah. He is the Raja Kechil Sulung of Perak which makes him the 4th heir to the throne of Perak Sultanate.

Education

Raja Dato' Seri Ashman holds a Degree in Economics from the University of Nottingham, England, a Master of Laws from Cambridge University; Barrister-at-Law from Lincoln's Inn, London, and a Diploma in Business Law from University of London, England.

Business career

Raja Dato' Seri Ashman has held a number of professional positions. These include:

Executive Director of Dreamland Holdings Bhd. - since 1990 (Director 1988-1990) Chair of the Board of Trustees of Haqqani Foundation Malaysia (HFM)- since 1994 Chair of Dwitasik Sdn. Bhd. Director of KKB Engineering Bhd.

Religious

His Highness also holds an Ijazah (permission of investure) in the Naqshbandiya Haqqaniya Order of Sufism from Shaykh as-Sayyid Muhammad Nazim 'Adil al-Haqqani, the Grand Mufti of Cyprus and Imam of the Naqshbandiya-Haqqaniya Order of Sufism - wikipedia


Mar 29, 2012

Kebakaran di KLCC, bangunan dikosongkan [10 gambar]

Suatu kebakaran berlaku di pusat membeli-belah KLCC Suria petang ini, memaksa penghuni dan pengunjung mengosongkan bangunan tersebut.

Asap putih kelihatan dari bumbung bangunan tersebut.

Anggota bomba dan penyelamat tiba kira-kira jam 5.45 petang.

Penerbit buku Amir Muhammad yang kebetulan berada di tempat kejadian berkata pegumuman dibuat melalui sistem pembesar suara meminta orang ramai mengosongkan bangunan.

Menurutnya, eskalator sesak dengan orang ramai tetapi keadaan di situ tenang dan teratur.

Beliau berkata, sekitar lebih 1,000 orang berkumpul di luar bangunan itu di bahagian air pancut dekat taman taman Suria KLCC. - mkini










sumber : twitter
notasemut : semoga semua selamat.


sah umno bengap - mahathir mohon benarkan golongan cerdik pandai sertai umno [berita panas]

sumber : mstar
kah kah kah! berita apa ni? buka pintu bagi cerdik pandai sertai umno? habis selama ni dalam umno tu golongan mana? cerdik buah pelio? kah kah kah! dah bertahun gua bilang, "budak rendah IQ je sokong umno ni.." dan hari ni terima kasih pada mahathir, kata kata gua terbukti benar. 

cuma yang gua hairan ayat dekat bawah tu - bila mahathir sendiri mengaku sekatan golongan professional sertai umno berlaku SEMASA beliau jadi pemimpin parti. kah kah kah! celaka apakah ini? ya, gua tau, bila sekat orang pandai yang lain dari sertai umno, maka nampaklah macam mahathir adalah seorang pemimpin yang 'super' pandai. padahal yang lain semua bengap. kah kah kah! kah kah kah! kah kah kah!

notasemut : lu best student kelas paling power, lepas tu lu transfer masuk kelas paling hujung yang mengeja pun tak reti, memang la lu nampak superb! cilakak mahathir! macam ni 22 tahun cara lu pimpin malaysia? pui!

dia ni sekolah mana dulu? kah kah kah!


Imam 'baling kasut' Islamkan 2 banduan, ajar fardu ain di penjara

Imam 'baling kasut' Islamkan 2 banduan dalam penjara

KUALA LUMPUR, 29 Mac: Biarpun dihukum penjara setahun dek kerana membaling kasut ke arah hakim, tanggungjawab dakwah imam Hoslan Hussain tidak terhenti di sebalik jeriji besi.

Malah beliau dikatakan sudah berjaya mengislamkan dua saudara baru dan mengajar agama dalam penjara.

Isterinya, Noorliza Mohd Isa ketika berkongsi keadaan terkini Hoslan berkata, suaminya yang dipenjara di Penjara Kajang itu juga turut menjadi imam kepada banduan lain ketika solat berjemaah.

"Alhamdulillah, beliau berjaya mengislamkan dua orang banduan selain mengajar fardu ain di dalam penjara," katanya.

Beliau menceritakan perkara itu ketika menerima kunjungan Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP) yang diketuai Ustazah Siti Zailah Mohd Yusof, kelmarin.

Turut serta dalam rombongan itu Bendahari DMPP, Nurul Huda Yusof Rawa dan aktivis muslimat, Ustazah Rosiah Salleh.

Kunjungan itu juga bertujuan menyampaikan sumbangan kepada Noorliza yang kini terpaksa menanggung perbelanjaan tujuh orang anak mereka yang berumur antara 16 hingga enam tahun.

DMPP sebelum ini telah membuat komitmen untuk memberi bantuan tetap RM800 sebulan kepada keluarga Hoslan sepanjang tempoh beliau dipenjarakan.

Hoslan yang merupakan bekas imam Masjid Ar-Rahimah, Kampung Pandan sebelum ini dijatuhkan hukuman penjara setahun oleh Mahkamah Persekutuan atas kesalahan menghina mahkamah.

Ianya ekoran tindakan Hoslan membaling kasut ke arah panel tiga hakim yang sebelum itu membuat keputusan menggugurkan kesnya.

Sumber : Harakahdaily


Mar 28, 2012

Ron95 kekal - ulang tayang tragedi 2008?

ini kata najib sebelum pru-12 2008.

ini dari arkib utusan sebelum pru-12, 2008.

ini dari malaysiakini, lepas pru-12, 2008

dan ini.. muka depan utusan hari ini, sebelum pru-13, 2012

notasemut : jalan cerita yang hampir sama, cuma skrip tukar sikit. dah lupa pasal kenaikan minyak 78sen pada 2008? boleh rujuk sini [kenapa kita perlu tolak BN? -gambar bukti ringkas]


menjelang PRU13 - arahan turun bendera politik [surat yang menurut perintah]

sumber : kakihentam

amboih dah main warning pakai surat. padahal umno/BN siap kibar bendera parti dekat sekolah sekolah tu takpe pulak? kalau ikut scene dekat tempat gua ni, umno/BN yang start dulu main pacak pacak tiang bendera parti ni. tapi bagus juga, senang sikit gua nak boikot. mana mana bengkel, kedai, restoran, gerai burger yang ada terselit bendera umno/BN, confirm gua boikot. duit gua, sukati gua la nak belanja dekat kedai mana ye dak? tapi yang pasti bukan dekat kedai pencacai umno la. kah kah kah! ABU!!

notasemut : kenapa majlis daerah kerian menggelupur keluar surat warning kat atas ni? arahan siapa? siapa yang dengki? jawapannya, nah tengok di bawah. keh keh keh



Mar 26, 2012

menjelang PRU13 - wakil rakyat BN kena cekup di pusat hiburan?

sumber : sinarharian

gua tak minat cerita ala metro ni sebenarnya, tapi sukati gua la nak letak cerita apa. blogger umno boleh kecoh cerita badrulamin sampai sebulan, takkan gua tak boleh. masalahnya gua tak kenal pun yb ni siapa, tapi bila akhbar tak siarkan nama beliau, gua anggap dia ni wakil rakyat BN la ye dak? dan kemungkinan besar juga dia ni orang umno. hmm, entah kenapa gua macam tak terkejut dengan berita macam ni. kah kah kah!

notasemut : kalau wakil rakyat PR yang kena cekup, confirm malam ni masuk sari berita penting


menjelang PRU13 - kejuruteraan najib [gambar LOL]

sumber : hanief

sumber : lowyat

notasemut : sebagai bekas pemain lego profesional, gua no komen.


Mar 23, 2012

menjelang PRU13 - semalam lawan lembu, hari ini jadi lembu [alkisah kamilia]

sumber : mstar semalam
dan petang tadi..

Saya sokong kepimpinan Shahrizat: Kamilia
2012/03/23

KUALA LUMPUR: Naib Ketua Wanita UMNO, Datuk Kamilia Ibrahim, memberikan sokongan padu kepada kepimpinan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 nanti.

Beliau berkata, kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini berdasarkan permintaan yang disuarakan akar umbi dan bukanlah bersifat peribadi.
Kamilia berkata demikian pada sidang media selepas Perhimpunan Wanita UMNO bersama Presiden di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, sebentar tadi. - berita hairan online

kamilia sebelum dicucuk hidung. kah kah kah!


nazri aziz, porsche, gangster dan iblis

Anak Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Abdul Aziz didakwa menyerang seorang penyelia keselamatan di sebuah kondominium mewah di Mount Kiara pada malam Selasa lalu.

Ketua Polis Daerah Polis Brickfields, Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid ketika dihubungi hari ini mengesahkan bahawa dua laporan polis berkaitan dengan kejadian itu telah dibuat.

"Kes diklasifikasikan mengikut Seksyen 160 Kanun Keseksaan kerana terbabit dengan pergaduhan," katanya, yang keberatan memberikan butiran lanjut kes itu.

Seorang jurucakap pengurusan kondominium itu mengesahkan bahawa terdapat perbalahan kecil antara anggota keselamatan dan tetamu bangunan itu. Beliau enggan mengulas lanjut dan berkata butiran kejadian perlu dirujuk kepada polis.

Menurut sumber, kejadian berkenaan sempat dirakamkan melalui kamera CCTV.

Pengurusan kondominium itu juga dikatakan sedang menghadapi tekanan supaya ‘menutup’ kejadian itu kerana firma-firma keselamatan bergantung kepada kelulusan kerajaan persekutuan untuk memperbaharui lesen operasi mereka.

Pada kejadian itu, anak menteri berkenaan Mohamad Nedim Mohd Nazri Aziz, yang memandu kereta sport Porsche ke kondominium teresebut. Beliau diikuti oleh pengawal keselamatnnya yang memandu sebuah MPV mewah.

Pengawal peribadi itu dilaporkan turun dari kenderaannya untuk mendaftar butir-butir peribadi bagi tetamu yang melawat bangunan itu tetapi pengawal kondominium berkeras bahawa kedua-dua pemandu mesti berbuat demikian secara berasingan.

Ini menyebabkan pertengkaran hangat dan penyelia keselamatan dipanggil bagi menyelesaikan masalah itu tetapi perkara sebaliknya berlaku. - mkini


sumber arkib : malaysiakini
sumber arkib : malaysiakini

notasemut : amboih. dah la naik porsche, lepas tu siap ber-bodyguard bagai. bodyguard pulak naik mpv mewah. kah kah kah! patutla itu hari bapak iblis kata 'bahaya' kalau menteri isytihar harta. kah kah kah! patutla syahrizat pernah dedah bahawa ramai pemimpin umno yang bermasalah. kah kah kah! ini semua hasil didikan siapa? mahaiblis? yang anak dia pakai bugatti veyron tu? kah kah kah! kah kah kah! kah kah kah!


Mar 22, 2012

TMJ chromed Lamborghini Murcielago : The Making [15 gambar]



heh, dua gambar di atas ni memang dah banyak tersebar sejak bulan april tahun lepas lagi. ramai cakap kereta lamborghini chrome ni milik TMJ. dah nombor plet pun TMJ, takkan milik anwar ibrahim pulak ye dak? keh keh keh. apa yang gua nak kongsi sebenarnya ialah gambar gambar 'the making' di bawah ni. ya, gambar gambar sebelum kereta lambo ni disumpah menjadi chrome. kalau teringin nak chrome kan kereta anda, boleh la hubungi

info@extrememotorcar.com
yang beralamat di..
1111 W. Cass Street
Tampa, Florida 33606
















maaf gambar tak ikut susunan. setiap part perlu di-chrome sehingga 4-5 kali untuk mendapatkan hasil yang terbaik.
source : extrememotorcar.com
notasemut : untunglaa..


Mar 20, 2012

najis yang bersejarah




kah kah kah! disebabkan benda ni merupakan satu sejarah, jadi gua terpaksa kongsi juga di dalam blog walaupun ianya agak jijik. kah kah kah! rosmah taknak buat sejarah ke? mesti lagi power ye dak? kah kah kah! kah kah kah! kah kah kah!


Mar 18, 2012

najib melawat perak - zambry berubah wajah. LOL

lagi gambar dan cerita penyokong import di - addin77.blogspot.com

ini gambar masa lawatan najib ke perak semalam. gua ni bukan suka sangat kutuk makhluk ciptaan Tuhan ni. tapi bila gambar diedit sampai putih melepak padahal warna sebenar seperti di belakang, jadi memang nak kena bahan la jawabnya. kah kah kah! kah kah kah! kalau tak bangga dengan 'keaslian' diri sendiri macam mana nak suruh rakyat perak bangga dengan lu sebagai mb woi zambry! perhatikan wajah rosmoh, dia sendiri pun naik hairan, zambry dah cerah macam najib ke? atau najib makin metallic serupa zambry? kah kah kah! kah kah kah! kah kah kah!


Mar 14, 2012

rafidah sound shahrizat - YOU CALL THAT RESIGNING?

sumber : malay mail semalam
"QUIT? What quit?". That seems to be the question on many lips following Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil's announcement on Sunday she was stepping down as the women, family and community development minister, in reaction to the National Feedlot Centre (NFC) scandal.

One of her harshest critics is her predecessor in Wanita Umno, Tan Sri Rafidah Aziz, who indicated that one should not attempt to downplay the events that led to Shahrizat's term as senator not being renewed and hence losing her minister's post.

"There is no issue of stepping down or resigning!" Rafidah said when contacted by The Malay Mail.

"There is nothing to step down from as she is legally no longer a minister on April 8.

"She is not resigning on April 8, it is just that her senatorship expires that day and her ministerial post automatically lapses."

Calling Shahrizat's quit announcement as a "sham of a statement", Rafidah said resigning meant Shahrizat should quit immediately – while she was still a senator.

"So, really there is no sacrifice as it was a natural sequence of events," said the former minister of international trade and industry who was among the first to ask Shahrizat to quit over the NFC scandal.

"The party and government have had to face so much flak on account of her unwillingness to resign quickly and prioritise the interests of the party and the government."

Rafidah lost the Wanita Umno chief's post to Shahrizat in 2007 but retained her Kuala Kangsar parliament seat in the 2008 "political tsunami" that saw Barisan Nasional (BN) lose its two-thirds majority in the Dewan Rakyat.

In that general election, Shahrizat lost her Lembah Pantai seat to newcomer Nurul Izzah Anwar, but was appointed a senator and returned to the Cabinet.

Rafi dah also said since Shahrizat remained Wanita chief, she was still a burden to the party since members realised that she did not resign her ministerial post but that the post automatically lapsed on April 8.

She said it might be tough for Umno to explain why she did not step down as Wanita head.

"That issue is now a problem in itself. It does not matter what happens to one person but every division must now concentrate on the grassroots election work in every locality," she said.

However, Rafidah acknowledges that while the ministerial post is an appointed one, Shahrizat was elected as Wanita chief and hence one must also factor in the wishes of members.

"That (vacating her position as Wanita head) is her prerogative as she was elected," she said. - mmail


sumber : mkini ahad lepas

notasemut : kah kah kah! ini yang kita mahu. walaupun ramai pemimpin pakatan rakyat, warga blogger, warga fesbuk, warga twitter dan kawan kawan yang komplen hal shahrizat 'menipu' letak jawatan, tapi komplen dari orang orang umno sendiri adalah amat berharga. dia punya 'makan dalam' memang pedih lain macam. semoga suami dan anak anak lembu tabah dalam menghadapi kehidupan seharian sebagai sebuah keluarga lembu yang hina. kah kah kah! kah kah kah! kah kah kah!


Mar 11, 2012

kes lembu NFC - shahrizat letak jawatan

Selepas kontoversi panjang isu Perbadanan Fidlot Nasional (NFC), Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini mengumumkan akan berundur sebagai menteri selepas tempoh pelantikannya sebagai senator tamat bulan depan (April).

Menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat itu bagaimanapun akan kekal sebagai ketua Wanita Umno.

Beliau mengumumkan keputusan itu dalam sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam dilaporkan berkata, beliau akan mengumumkan kedudukan Shahrizat pada waktu yang sesuai ekoran pelbagai khabar angin mengatakan senator itu akan meletakkan jawatan.

Dalam progam di Pasir Gudang, Shahrizat kelihatan berbincang dengan Najib beberapa ketika sebelum perdana menteri memberitahu perkara itu akan diumumkan tanpa mahu mengulas lanjut soal berkenaan.

Shahrizat yang dilantik sebagai senator pada 9 April 2009 akan tamat tempoh penggal sebagai Senator pada 8 April ini.

Isu peletakan jawatan timbul apabila beliau terpalit dalam isu National Feedlot Corporation yang diterajui suaminya Datuk Dr Mohamed Salleh Ismail yang terlibat dalam projek lembah daging di Gemas, Negeri Sembilan.

Selain desakan pembangkang, beberapa individu dalam Umno seperti bekas ketua Wanita Tan Sri Rafidah Aziz dan Ketua Umno Cheras Datuk Syed Ali Syed Abas Alhabshee juga menggesa Shahrizat melepaskan jawatan untuk mengelakkan menjadi bebanan parti.

Malah, bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad juga dilaporkan menasihatkan bekas anggota parlimen Lembah Pantai itu agar "jangan sayang kepada jawatan." - mkini
 

sumber : malaysianinsider

notasemut : letak jawatan je? bila nak pulangkan duit RM250juta? macam mana dengan masa depan suami dan anak anak lembu? kah kah kah! kah kah kah! kah kah kah!