Apr 13, 2012

menjelang PRU13 - pembangkang persenda raja ketika pertabalan [muka depan utusan dan FB rahman kadir]



Oleh MOHD. RAFIE AZIMI
rafie.azimi@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 12 April - Seorang petugas perubatan yang turut serta dalam istiadat pertabalan Yang di-Pertuan Agong XIV, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah di Istana Negara semalam menzahirkan rasa kecewa terhadap beberapa pemimpin pembangkang yang didakwanya mempersenda dan mengejek Raja-raja Melayu.

Dr. Rahman Kadir yang menulis menerusi laman Facebook beliau, merupakan salah seorang anggota pasukan perubatan yang bertugas semasa istiadat itu berlangsung.

Beliau mendakwa perbuatan mempersenda dan mengejek itu paling ketara dilakukan apabila tetamu kehormat berjalan masuk ke dalam Balairong Seri.

Bermula dengan ejekan ke atas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Dr. Rahman mendakwa ia kemudiannya berterusan kepada Yang Dipertua Negeri serta Sultan-Sultan.

* * * * * * *

laju je utusan kalau benda benda macam ni. entah betul ke tidak cerita si dr rahman kadir ni. semua orang boleh buat cerita bukan bukan, lebih lebih lagi pencacai umno. kah kah kah! kalau betul pun cerita dia, ada gua kisah? ada? kah kah kah! gua tak pernah kisah lu orang nak ejek siapa siapa, tapi kenapa masa umno terengganu buat hal dengan sultan tak keluar muka depan utusan? kah kah kah!



UPDATE  : ni facebook rahman kadir. kah kah kah!

sumber : fb
notasemut : si saiful bukhari punya kisah dongeng siap sumpah live dekat tv, siap dahi lebam hantuk dinding, siap botak kepala pergi mekah, sekarang apa cerita? dia bancuh teh untuk siapa pulak? kah kah kah!


3 comments:

big boy big toy said...

petugas perubatan yang turut serta????????


Story teller???

OMONG KOSONG


TIPULAH


TIPU

TIPU


NAK....MAIN API...TIPU RAKYAT LAGI......PAMERKAN GAMBAR MAHATHIR MEMBANTAH RAJAK-RAJAK , PERHIMPUNAN BANYAK DIADAKAN MASA ITU .....LAH....

BANYAK BERITA BENAR BUKAN BUATAN UTUSAN TIPUAN...ITU FAKTA..

TESIS HARUS DITULIS, DISERTRASI PHD
HARUS DITULIS OLEH SEMUA

alien said...

takat cakap2 je xde bukti lisan atau visual atau apa2 xbole diterima la incik kadir.. lebe kuang cam fitnah la kalau perkara tu ta betul.

paksu said...

panjang cerita...