Feb 12, 2012

rotavirus - air perak tercemar?



dulu, bukan main heboh berita tv dan akhbar kutuk kualiti air kelantan kotor dan tercemar. tapi bila dibongkar, rupa rupanya banyak lagi negeri lain yang turut tercemar airnya dan berada pada tahap tidak memuaskan. tapi kenapa hanya kelantan yang disebut di buletin utama? kenapa kelantan yang dimuatkan di muka depan akhbar? 

dan sekarang, warga perak tengah tak senang duduk berikutan penularan 'rotavirus' yang telah menyebabkan 2 bayi maut. bukan la gua nak kata padan muka pada orang perak (gua sendiri orang tapah oi!). tapi, kenapa media tak serang perak sebagaimana media serang kelantan satu ketika dahulu? biasanya kalau dah kena serang, baru la pihak bertanggungjawab ni kelam kabut sikit buat kerja. ni gua bukak website kementerian kesihatan pun macam takde apa apa je. apa apa pun, gua harap benda macam ni tak melarat ke daerah daerah dan negeri negeri lain, dan semoga anak anak kecil yang dijangkiti akan lekas sembuh. insyaAllah. sama sama kita doakan.

sumber : sinar

menjelang PRU13 - BBC mohon maaf, mengaku dibayar £17 juta oleh kerajaan malaysia

Malaysia’s image tarnished in BBC’s apology — A. Kadir Jasin

FEB 11 — Under the headline “BBC to issue global apology for documentaries that broke rules”, UK’s The Independent newspaper reported that “The BBC will today apologise to an estimated 74 million people around the world for a news fixing scandal, exposed by The Independent, in which it broadcast documentaries made by a London TV company that was earning millions of pounds from PR clients which it featured in its programming.

“BBC World News viewers from Kuala Lumpur to Khartoum and Bangkok to Buenos Aires will watch the remarkable broadcast, available in 295 million homes, 1.7 million hotel rooms, 81 cruise ships, 46 airlines and on 35 mobile phone platforms, at four different times, staged in order to reach audiences in different time zones. The BBC will apologise for breaking ‘rules aimed at protecting our editorial integrity’.”

The Independent exposed last year in an investigation into the global television news industry how the BBC paid nominal fees of as little as £1 for programmes made by FBC Media (UK), whose PR client list included foreign governments and multinational companies. The company made eight pieces for the BBC about Malaysia while failing to declare it was paid £17 million by the Malaysian government for “global strategic communications”.

The programmes included positive coverage of Malaysia’s controversial palm oil industry.

According to the report, investigations into the scandal “uncovered 15 breaches of editorial guidelines”, of which eight were related to FBC’s programmes on Malaysia.

The apology, according to the report, will read: “In the case of eight other programmes, all of which featured Malaysia, we found that the production company which made the programmes appeared to have a financial relationship with the Malaysian government.

“This meant there was a potential conflict of interest, though the BBC was not aware of it when the programmes were broadcast.”

That the BBC had been duped into airing the programmes is its problem. The British broadcaster is paying the price for its oversight.

What should concern us is that taxpayers’ money paid to FBC Media. Its unprofessional conduct has caused our country shame. Instead of benefiting from FBC’s costly handiwork, Malaysia’s image has instead been further damaged.

The question is: how could our government (and its agencies) have made such a mistake when we know that teams upon teams of “high-powered” media professionals have been employed by Putrajaya since Prime Minister Mohd Najib took over in 2009?

Did they not know who or what FBC Media is? To have their “global strategic communications” contractor caught red-handed, and with its pants down, does not speak well of the government’s media teams and personalities.

Perhaps this is the problem and outcome of being too dependent on outside advisers and consultants, and not being hands-on enough. — kadirjasin.blogspot.com

sumber : independent.co.uk

notasemut : macam biasa, gua pergi jenguk laporan Independent seperti yang diceritakan oleh A.Kadir Jasin dan baca la sendiri apa yang gua highlight di atas tu. 17 juta pound ni lebih kurang RM80 juta kan? siapa ejen yang terlibat? anwar ibrahim jugak ke? kah kah kah!